Sitemap
-
Begroting 2026-2029 Blz. 1
-
Programma's Blz. 2
-
Algemene gegevens Blz. 3
-
Bestuurlijke samenvatting Blz. 4
-
Inleiding Blz. 5
-
Openbare orde en veiligheid Blz. 8
-
Fysieke leefomgeving Blz. 9
-
Investeren in Zeewolde Blz. 10
-
Financiën Blz. 11
-
Structureel evenwicht Blz. 13
-
Tot slot Blz. 14
-
-
Samenstelling bestuursorganen Blz. 15
-
Portefeuilleverdeling Blz. 16
-
-
Kerngegevens Blz. 17
-
Kerngegevens Blz. 18
-
-
Taakveldenmatrix Blz. 19
-
Programmaplan Blz. 20
-
Opzet programma's Blz. 21
-
Toelichtingen per programma Blz. 22
-
-
-
Programma 0 | Zeewolde bestuurt Blz. 23
-
Algemeen Blz. 24
-
Hoofddoelstelling Blz. 25
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 26
-
Wat willen we bereiken? Blz. 28
-
41.1 | Zichtbaar en benaderbaar Blz. 32
-
-
41.2.1 | Zichtbaar en aanwezig Blz. 35
-
-
-
43.1.3 | Data analyse toepassen Blz. 37
-
-
44.1 | Begrijpelijk communiceren Blz. 39
-
49.1 | Organisch groeiproces Blz. 46
-
-
Verbonden partijen Blz. 53
-
Beleidsindicatoren Blz. 54
-
Formatie, fte per 1.000 inwoners Blz. 55
-
Apparaatskosten per inwoner Blz. 57
-
Overhead, % van de totale lasten Blz. 59
-
Wat mag het kosten? Blz. 62
-
-
Programma 1 | Veilig Zeewolde Blz. 65
-
Algemeen Blz. 66
-
Hoofddoelstelling Blz. 67
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 68
-
Wat willen we bereiken? Blz. 70
-
-
-
-
-
53.5.1 | Bestrijden ondermijning Blz. 79
-
-
-
Verbonden partijen Blz. 80
-
Beleidsindicatoren Blz. 81
-
Wat mag het kosten? Blz. 87
-
Toelichting Blz. 90
-
-
-
Algemeen Blz. 92
-
Hoofddoelstelling Blz. 93
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 94
-
Wat willen we bereiken? Blz. 96
-
-
-
19.1.1 | Lobbyen bij de provincie Blz. 100
-
-
20.1 | Verduurzamen openbare ruimte Blz. 101
-
-
22.1 | Efficiënt beheren Blz. 107
-
22.1.1 | Innovatie faciliteren Blz. 108
-
-
-
Verbonden partijen Blz. 110
-
Beleidsindicatoren Blz. 111
-
Wat mag het kosten? Blz. 112
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 114
-
-
-
Algemeen Blz. 116
-
Hoofddoelstelling Blz. 117
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 118
-
Wat willen we bereiken? Blz. 120
-
-
-
-
-
8.1.3 | Balanceren functies centrum Blz. 133
-
Verbonden partijen Blz. 135
-
Beleidsindicatoren Blz. 136
-
Functiemenging Blz. 137
-
Wat mag het kosten? Blz. 139
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 141
-
-
-
Algemeen Blz. 143
-
Hoofddoelstelling Blz. 144
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 145
-
Wat willen we bereiken? Blz. 147
-
-
36.1.1 | Verbeteren preventie Blz. 149
-
36.1.11 | Taalarmoede aanpakken Blz. 154
-
-
-
Verbonden partijen Blz. 155
-
Beleidsindicatoren Blz. 156
-
Absoluut verzuim per 1.000 inwoners Blz. 157
-
Relatief verzuim per 1.000 inwoners Blz. 158
-
Wat mag het kosten? Blz. 160
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 162
-
-
-
Algemeen Blz. 164
-
Hoofddoelstelling Blz. 165
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 166
-
Wat willen we bereiken? Blz. 168
-
-
-
31.1.1 | Sporten stimuleren Blz. 174
-
31.1.3 | Versterken sportaanbod Blz. 176
-
31.1.4 | Inzetten op zwemlessen Blz. 177
-
-
-
-
Verbonden partijen Blz. 183
-
Beleidsindicatoren Blz. 184
-
Niet-sporters Blz. 185
-
Wat mag het kosten? Blz. 186
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 188
-
-
-
Algemeen Blz. 190
-
Hoofddoelstelling Blz. 191
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 192
-
Wat willen we bereiken? Blz. 194
-
-
30.1.1 | Uitbreiden Welzijn Zeewolde Blz. 196
-
-
30.2 | Hulp toegankelijk maken Blz. 198
-
30.2.1 | Samenredzaamheid stimuleren Blz. 199
-
-
-
-
35.1 | Bevorderen kansrijk opgroeien Blz. 206
-
37.1 | Samenredzaamheid verbeteren Blz. 209
-
37.1.1 | Taalvaardigheid verhogen Blz. 210
-
-
38.1 | Werkloosheid bestrijden Blz. 214
-
39.1 | Zelfstandig wonen faciliteren Blz. 217
-
39.1.3 | Behoeften inwoners peilen Blz. 218
-
-
-
Verbonden partijen Blz. 220
-
Beleidsindicatoren Blz. 221
-
Netto arbeidsparticipatie Blz. 223
-
Kinderen in uitkeringsgezin Blz. 228
-
Werkloze jongeren Blz. 229
-
Jongeren met jeugdbescherming Blz. 231
-
Jongeren met jeugdreclassering Blz. 232
-
Wat mag het kosten? Blz. 233
-
Toerekening taakvelden per wet Blz. 235
-
Uitsplitsing per wet Blz. 236
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 237
-
-
-
Algemeen Blz. 239
-
Hoofddoelstelling Blz. 240
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 241
-
Wat willen we bereiken? Blz. 243
-
11.1 | Opstellen visie buitengebied Blz. 246
-
-
24.1| Duurzame energie opwekken Blz. 251
-
24.2 | Stimuleren zonne-energie Blz. 253
-
-
-
26.2.3 | Exoten bestrijden Blz. 258
-
-
26.3 | Verduurzamen openbare ruimte Blz. 259
-
-
-
28.1.4 | Activiteiten organiseren Blz. 267
-
-
29.1.3 | Elektrificeren wagenpark Blz. 272
-
33.1 | Inzetten op preventie Blz. 274
-
33.1.3 | Toegankelijkheid vergroten Blz. 277
-
Verbonden partijen Blz. 280
-
Beleidsindicatoren Blz. 281
-
Hernieuwbare elektriciteit Blz. 283
-
Wat mag het kosten? Blz. 284
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 286
-
-
-
Algemeen Blz. 288
-
Hoofddoelstelling Blz. 289
-
Vastgestelde beleidskaders Blz. 290
-
Wat willen we bereiken? Blz. 292
-
1.1 | Nieuwe woningen Polderwijk Blz. 293
-
1.1.1 | Behoefteonderzoek Blz. 294
-
1.1.2 | Verdeling woningtypen Blz. 295
-
1.1.3 | Duurzaam bouwen Blz. 296
-
-
-
3.1 | Werken volgens de Omgevingswet Blz. 302
-
3.2 | Ruimte bieden voor maatwerk Blz. 303
-
15.2 | Zeewoldenaren betrekken Blz. 311
-
-
42.2 | Participatie nastreven Blz. 315
-
45.2 | Verbeteren van Zeewolde Blz. 317
-
-
Verbonden partijen Blz. 319
-
Beleidsindicatoren Blz. 320
-
Gemiddelde WOZ waarde x € 1.000,- Blz. 321
-
Demografische druk Blz. 323
-
Wat mag het kosten? Blz. 324
-
Toelichting op de financiële analyse Blz. 326
-
-
Financiële begroting Blz. 327
-
Geraamde resultaat op hoofdlijnen Blz. 328
-
Algemeen Blz. 329
-
Meerjarenperspectief 2026-2029 Blz. 330
-
-
-
Algemeen Blz. 332
-
-
Structureel evenwicht Blz. 335
-
Incidentele baten en lasten Blz. 336
-
-
Geprognosticeerde balans 2026-2029 Blz. 339
-
EMU-saldo Blz. 340
-
-
-
-
Paragrafen Blz. 341
-
Algemene informatie Blz. 342
-
Lokale heffingen Blz. 343
-
Algemeen Blz. 344
-
Korte beschrijving Blz. 345
-
Kwijtscheldingen Blz. 346
-
Tarieven Blz. 347
-
Benchmark woonlasten (COELO) Blz. 348
-
Woonlasten per gemeente Blz. 349
-
Onroerende zaak belasting Blz. 350
-
Afvalstoffenheffing Blz. 352
-
Riool- en Waterzorgheffing Blz. 353
-
Toeristenbelasting Blz. 354
-
Forensenbelasting Blz. 355
-
Precariobelasting Blz. 356
-
Begraafrechten Blz. 357
-
Marktgelden Blz. 358
-
Overige legestarieven Blz. 359
-
Havengelden Blz. 360
-
Gebonden heffingen Blz. 362
-
BIZ Blz. 363
-
Inkomsten lokale heffingen Blz. 364
-
Tariefberekeningen heffingen Blz. 365
-
Voorstel belastingtarieven 2026 Blz. 366
-
-
-
Inleiding Blz. 368
-
Algemeen Blz. 369
-
Ratio's financiële kengetallen Blz. 370
-
Conclusie begroting 2026 Blz. 371
-
Financiële ratio's Blz. 373
-
Uitwerking financiële ratio's Blz. 374
-
Risico's in relatie tot weerstand Blz. 375
-
Risicobeheersing Blz. 378
-
Vastgestelde kaders Blz. 379
-
Risico's (met de grootste impact) Blz. 381
-
Afgevoerde risico's Blz. 382
-
Benodigde weerstandscapaciteit Blz. 384
-
-
Onderhoud kapitaalgoederen Blz. 385
-
Algemeen Blz. 386
-
BBV wijziging Blz. 387
-
Looptijd en herziening: verkort Blz. 388
-
Wegen Blz. 389
-
Kunstwerken Blz. 390
-
Groen Blz. 391
-
Openbaar groen binnen de kom Blz. 392
-
Beplanting buitengebied Blz. 393
-
Openbare verlichting Blz. 394
-
Speeltoestellen Blz. 395
-
Gebouwen Blz. 396
-
Riolering Blz. 397
-
Dekkingsreserves Blz. 399
-
-
Financiering Blz. 400
-
Inleiding Blz. 401
-
Ambitie Blz. 402
-
Doelstellingen Blz. 403
-
Regelgeving Blz. 404
-
Ontwikkelingen Blz. 405
-
Renteontwikkelingen Blz. 406
-
Liquiditeit Blz. 407
-
Risico's Blz. 408
-
Kredietrisico Blz. 409
-
Renterisico Blz. 410
-
Rente Blz. 411
-
Samenvatting Blz. 412
-
-
Bedrijfsvoering Blz. 413
-
Algemeen Blz. 414
-
Organisatie Blz. 415
-
Organisatievorm Blz. 416
-
Organisatieontwikkeling Blz. 418
-
KPI's Meerinzicht Blz. 419
-
Personeel en organisatie Blz. 420
-
Ziekteverzuim Blz. 421
-
Samenwerking en regie algemeen Blz. 422
-
Samenwerking EHZM Blz. 423
-
Interbestuurlijk toezicht (IBT) Blz. 425
-
Dienstverlening Blz. 426
-
Doorontwikkeling van de Kennisbank Blz. 428
-
Harmonisatie van Contentkanalen Blz. 429
-
Bezwaarschriften Blz. 431
-
Informatieveiligheid Blz. 432
-
Bedrijfscontinuïteit Blz. 433
-
Frauderisico's Blz. 435
-
-
Verbonden partijen Blz. 437
-
Algemeen Blz. 438
-
Alliander Blz. 439
-
Bank Nederlandse Gemeenten (BNG) Blz. 440
-
Coöperatie Gastvrije Randmeren Blz. 442
-
Gebiedsontwikkeling Oosterwold Blz. 443
-
GGD Flevoland Blz. 444
-
Het Flevolands Archief Blz. 445
-
Huisvuilcentrale Alkmaar (HVC) Blz. 446
-
Meerinzicht Blz. 447
-
Veiligheidsregio Flevoland Blz. 449
-
Vitens Blz. 450
-
-
Grondbeleid Blz. 451
-
Inleiding Blz. 452
-
Rekenparameters Blz. 454
-
Boekwaarde Blz. 455
-
Ontwikkeling locaties Blz. 456
-
Resultaatprognose Blz. 457
-
Tussentijdse winstneming Blz. 458
-
Risicoreservering Blz. 459
-
-
Openbaarheidsparagraaf Woo Blz. 460
-
Inleiding Blz. 461
-
Actieve openbaarmaking Blz. 462
-
Passieve openbaarmaking Blz. 463
-
Informatiehuishouding Blz. 464
-
-
Uitgaande subsidies Blz. 465
-
Algemeen Blz. 466
-
Indexering Blz. 467
-
Beleidsregel / Beleidsnota Blz. 468
-
Overzicht begrote subsidiebedragen Blz. 469
-
-
Ombuigingen Blz. 470
-
Inleiding Blz. 471
-
Financiële situatie Blz. 472
-
De ombuigingen Blz. 473
-
Noodzakelijk ingezette ombuigingen Blz. 474
-
Niet gebruikte ombuigingen Blz. 475
-
Taakstellingen Blz. 476
-
Samenvatting Blz. 477
-
-
-
Bijlagen Blz. 478
-
Overzicht reserves en voorzieningen Blz. 479
-
Reserves Blz. 480
-
Voorzieningen Blz. 481
-
-
Staat van reserves en voorzieningen Blz. 482
-
Uitgebreide geprognosticeerde balans Blz. 483
-
-
Geraamde lasten en baten Blz. 486
-
-
-